Liczba wpisów: 329

Karpaty

Szlaki górskie. Relacje z wakacji

Karpaty.
Relacje z wycieczek górskich umieszczone w blogach prowadzonych przez turystów górskich.
Fiszki są linkami do artykułów zamieszczonych w portalach i blogach prowadzonych przez turystów i podróżników.

2011-06-24
Bieszczadzkie połoniny
Bieszczady - Bieszczadzkie połoniny
Wybieramy najkrótsze i najłatwiejsze podejście na grzbiet Połoniny Wetlińskiej - z Przełęczy Wyżnej położonej na wysokości 872 m n.p.m., na której rozpoczynamy wędrówkę.
Karpaty - Beskid Śląski
2012-07-14
Błonia Mikuszowickie, Klimczok, Szyndzielnia, Kozia Góra
Beskid Śląski - Błonia Mikuszowickie, Klimczok, Szyndzielnia, Kozia Góra
Jako, że pogoda zapowiadała się sympatyczna do wycieczek górskich, to nie wiele się zastanawiając podjęliśmy szybką decyzję o wyjeździe na kolejną wyprawę. Wybór padł na Beskid Śląski (blisko) w rejonie Bielska-Białej.
rogala.priv.pl
opublikowano: 2012-07-30
2010-09-23
Buczynowe Turnie
Tatry Polskie - Buczynowe Turnie
Zastanawialiśmy się od której strony podejść na Buczynowe Turnie. Piękna pogoda zachęca do wydłużenia trasy - myślimy o Granatach, tyle, że po ostatnich opadach śniegu w Tatrach nie znamy panujących warunków na Orlej ...
opublikowano: 2014-02-20
2014-08-23
Cerkiew w Smolniku i Siekierezada
Bieszczady - Cerkiew w Smolniku i Siekierezada
Choć wiedzieliśmy, że Bieszczady najlepiej odwiedzić jesienią, a w sierpniu zazwyczaj są jeszcze zatłoczone, zwłaszcza w długi weekend w okolicach 15 sierpnia, to zdecydowaliśmy się w nie jechać właśnie w tym miesiącu.
gorydlakazdego.wordpress.com
opublikowano: 2014-11-24
2012-08-15
Chata Socjologów (Bieszczady)
Bieszczady - Chata Socjologów (Bieszczady)
Po dwóch dniach deszczu, niskiej temperatury i nudy w domku. Nasze apetyty na wyjście w góry były bardzo duże. Podczas śniadania kiedy oglądaliśmy warunki pogodowe na środę zobaczyliśmy małą nadzieję na chwilkę bez deszczu.
rogala.priv.pl
opublikowano: 2012-08-19
2011-04-03
Chochołowskie krokusy
Tatry Polskie - Chochołowskie krokusy
Zawsze wyruszaliśmy w góry w poszukiwaniu ciszy i spokoju, ale w tym przypadku miało to drugorzędne znaczenie, bowiem chęć zobaczenia tej znanej nam tatrzańskiej doliny w fioletowym kobiercu była zbyt silna ...
Karpaty - Beskid Śląski
0000-00-00
Cudze chwalicie ...... wycieczka na Błatnią, Klimczok i Szyndzielnię
Beskid Śląski - Cudze chwalicie ...... wycieczka na Błatnią, Klimczok i Szyndzielnię
Początek sezonu 2014 postanowiliśmy rozpocząć rekreacyjnie. Dlatego na pierwszą wycieczkę wybraliśmy się w okolice Bielska, a jak Bielsko to wiadomo: Szyndzielnia i Klimczok. Dla domknięcia trasy dodaliśmy do tego jeszcze Błatnią. Wyszło nam z tego całkiem ładne kółeczko, czasowo obliczone akurat na wycieczkę od świtu do zmroku. Trasa taka pozwala nam okrążyć Dolinę Wapienicy, która od 1990 jest Parkiem Ekologicznym Dolina Wapienicy. Jednocześnie jest ona jednym z nielicznych tak dużych obszarów dzikiej przyrody mieszczących się w granicach dużej aglomeracji. Jak sama nazwa wskazuje przez dolinę przepływa rzeka Wapienica mająca tu dopływ o nazwie Barbara.
2014-01-21
Czarny Staw Gąsienicowy
Tatry Polskie - Czarny Staw Gąsienicowy
Dzień trzeci, ostatni z turystycznych dni naszego krótkiego pobytu w Zakopanem. Tym razem wybór padł na Czarny Staw Gąsienicowy. Żeby nie powtarzać dwa razy tej samej trasy decydujemy się na wejście doliną Jaworzynka a zejście szlakiem niebieskim przez Boczań.
2013-08-01
Czerwone Wierchy
Tatry Polskie - Czerwone Wierchy
Czerwone Wierchy jeden z głównych celów naszego zeszłorocznego wyjazdu w Tatry. Choć nie, to nasz główny cel a to z racji tego,że poprzednim razem musieliśmy zrezygnować z wejścia na nie jakąś godzinę przed celem ...
wycieczkirodzinne.blogspot.com
2013-09-08
Czerwone Wierchy, czyli Tatry Zachodnie
Tatry Polskie - Czerwone Wierchy, czyli Tatry Zachodnie
Ciemniak, Krzesanica, Małołączniak i Kopa Kondracka razem stanowią grzbiet górski nazywany Czerwonymi Wierchami, położony w Tatrach Zachodnich. Przez te cztery szczyty poprowadzony jest granią szlak, który zwiedziliśmy.
wpogonizapieczatka.pl
opublikowano: 2014-02-09
Karpaty - Beskid Żywiecki
2011-06-11
Czuby Babiej Góry
Beskid Żywiecki - Czuby Babiej Góry
U wielu osób Babia Góra zajmuje w sercu szczególne miejsce. Jej widok przykuwa oko nawet kogoś, kto nigdy nie odkrył w sobie górskiej pasji. Posiada ona magnetyczny urok, który przyciąga wędrowców, nawet takich, którzy gościli na niej ...
Karpaty - Beskid Mały
2014-02-09
Czupel
Beskid Mały - Czupel
Czupel (933) leżący w Beskidzie Małym i będący równocześnie jego najwyższym szczytem jest kolejnym celem naszej wędrówki. Jest to jeden z nielicznych szczytów, którego \"zaliczenie\" konieczne jest do zdobycia 4 najbardziej znanych odznak ogólnopolskich i \"beskidzkich\" a mianowicie: Diademu Polskich Gór, Korony Gór Polski, Korony Beskidów i Malej Korony Beskidów.